.

.

.

.

۲ سالگی وبلاگ

نمی دانم چرا هر وقت به وبلاگ و پدیده وبلاگ نویسی فکر می کنم یاد روزنامه های دیواری زمان مدرسه می افتم.بریده هائی از مطالب و عکسها که بر روی مقوائی می چسباندیم و به عنوان فعالیت فوق برنامه زیر نظارت دبیر پرورشی که آن زمان همه کاره ء مدرسه بود به تابلوی بورد می زدیم.غافل از این که هیچ کدام از بچه های بازیگوش حتی نیم نگاهی هم به آن نمی انداخت!جز کسانی که به نوشتن علاقه داشتند.

بعدها که پای مان به نشریات و جراید باز شد و با مشکلات کاری دوستان روزنامه نگار آشنا شدیم ،تازه فهمیدیم که

هزار نقش برآرد زمانه و نبود

یکی چنانکه در آئینه تصور ماست

با هر رویکردی به پدیده وبلاگ و وبلاگ نویسی نگاه کنیم ،نمی توانیم منکر تاثیر این دل مشغولی جذاب در قشر تحصیل کرده شویم.قشری که در جامعه ء تک صدائی و بی تریبون معاصر بدنبال جائی برای ارائهء دیدگاهها و نقطه نظرات خود می گردد و می خواهد با طیف های هم فکر خود ارتباط برقرار کند.حال فرق نمی کند که وبلاگ نویس یک فعال سیاسی باشد یا یک شیفته ادبیات و بخواهد نظریات و نوشته های خود را در معرض نقد و داوری مخاطبین قرار دهد.

در عین حال استقلال رای و دامنه ء آزادی که در محدودهء وبلاگ وجود دارد و نویسنده را در ثبت هر عقیده و محتوائی بدون رد شدن از صافی ممیّزی آزاد می گذارد، در هیچ پدیده رسانه معاصر وجود ندارد.

هر چند این دست آورد بدون تبعات نیست . پارسال در نشریه سپید در مطلبی با عنوان سندرم حاد وبلاگ نویسی به ابعادی از آن با زبان طنز اشاره شده بود و مثلا عارض شدن نوعی خود شیفتگی ،ذکر شده بود که به وبلاگ نویس احساسی دست می دهد که فکر می کند تمام کارهای جزئی و روزمره اش مهم است و بطور مثال رفتن به نانوائی و خریدن نان آنقدر جالب است که پستی را به آن اختصاص دهد و از خوانندگان وبلاگش توقع داشته باشد که وقت خود را صرف خواندن آن مطلب بی سرو ته کنند.

البته این تبعات در مقایسه با جنبه های مثبت وبلاگ نویسی ناچیز است بویژه در مورد کسانی چون من که ادعای اهل قلم بودن دارد و بی واسطه با نظرهای مثبت و منفی خوانندگان مواجه می شود.و همین ایجاد نوعی تولرانس و نقد پذیری در فرد می کند.بسیاری از نظریاتی که در مورد نوشته ها ابراز می شود برخلاف نظریات مطرح شده در محافل ادبی ،آمیخته به حب و بغض ها و ملاحظات خاص نیست و آئینه ایست شفاف و صادق.باید اعتراف کرد که این فرصتی که برای ما فراهم شده تا آثار خود را مستقیما در معرض قضاوت مخاطبان قرار دهیم و از عکس العمل آنان آگاه شویم خود توفیقی ست که باید قدر آن را بدانیم.

این وبلاگ ها حسنی دیگر هم دارند و آن اینکه روزنه ایست برای آشنائی .دوستان بزرگواری که منت می نهند و با اختصاص وقت و حوصله شان به تکمیل و افزودن اطلاعات راقم وبلاگ همت می گمارند .و همان طور که مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد،از دم همت اینان است که این کلبه های مجازی رونق می گیرد.

درمورد وبلاگ بنده،لطف و بزرگواری عزیزان و بزرگانی چون استاد آذرین،هاشمی زاده،استاد کشکولی،جناب قاسم ترکان،ناظم الرعایا،خانم پارسائی ،حسین شیر دل ،نستر جهان،رنجیده،سید قاسم ناظمی،شیدا ،دردانه،ژیلا راسخ،خانم رحیمی ،طاهره دررودی ،طرفه ،ابن محمود،محسن صلاحی،دست خیال،مهدی فرزه،شیرین زبان ،نصرالله غیبشاوی،بلبل،فرشید باغشمال،استاد مصباحی،آقای طیبی،الهیاری،رضا همراز،سید مهران موسوی،الهام حیدری،دکتر علی حیدری،از اوراد گل سرخ،نسیم عشق و عدالتخواه .دیگر بزرگواران و اساتید همیشه شامل بوده که مدیون محبتهای بی شائبه ء آنها هستم.

در نگاشتن این وبلاگ همیشه چند نکته را سعی داشته ام رعایت کنم .نخست آنکه تنها در محدوده ادب و فرهنگ مطلب بنویسم و وارد عالم سیاست با همهء جذابیتهایی که دارد نشوم،چرا که معتقدم سیاست نیز یک علم پیچیده است که بدون دانستن الفبای آن حاصل کار ما صدور احکام و تحلیلهای غلط است.

دوم اینکه به جریان آزاد نظریات اعتقاد دارم و نظریات را بدون تایید منعکس کرده ام و جز در چند مورد که نظر حاوی مطالب خلاف عفت یا سخیف بوده و متضمن توهین به کسی، نظری را حذف نکرده ام.

سوم اینکه کارهائی که با عنوان شعر در این کلبهء مجازی ارائه می دهم بیشتر کارهائی غیر حرفه ای و تفننی است.نگاه من به شعر همیشه نگاهی از سر تفنن و سرگرمی بوده و همیشه از محافل ادبی بدلائلی گریزان بوده ام.دلیلش را در پستی با عنوان نگاهی به شاعرلر کتابی عنوان کرده ام.لذا همیشه استدعا دارم که کاستی های نوشته های مرا به کمال خود ببخشائید.

در خاتمه لازم می دانم از حوصله و بزرگواری همسرم تشکر کنم که بهترین مشوق و راهنما برای من بوده است .

دوست بزرگوارم مسعود ناظم الرعایا از سر لطف ا مطلبی را در باره وبلاگ من نگاشته اند که ضمیمه این پست می کنم.

دوست نادیده ی من محمد رضا راثی پور عزیز که عمرش دراز باد دو سالگی وبلاگش را جشن گرفته است.نخست آنکه دوسالگی وبلاگ"از هر دری سخن"خجسته باد.
و سخن دوم آنکه در این دنیا که هر وبلاگ به منزله ی چراغی است باید دست به دعا بر داریم و از خدا بخواهیم این چراغهای روشن را هرگزشام تعطیلی مباد.
من هر گاه مطلبی در وبلاگ دوستم می خوانم و به نوشته های او می اندیشم یا مزه ی شیرین شعرهایش را در زیر دندان احساسم مزمزه می کنم بی اختیار با نظمی تبریزی هماواز می شوم که

به هر بزمی که او مستانه، لب بر خنده بگشاید
قلم نشناسد از سر پای،هشیار این چنین باید.

من هم از زمره ی آن وبلاگ نویسانی هستم که با سیاست و ارباب آن کاری ندارم و مانند راثی پور گرامیم به ادبیات عشق می ورزم.من هر گاه وبلاگ راثی پور را نگاه می کنم گرچه با قالب آن همراهی ندارم اما مطالبش بر جانم می نشیند و بارها کوشیده ام خوانندگان گرامی سایت سده لنجان را نیز از این نوشته هایی که باید بر سر دست برد با خبر سازم.
راثی پور عزیز گرچه در نوشته ی آخرینش شکسته نفسی کرده اما همواره چون سخن از سر درد می گوید نه تنها با اهل ادب بلکه با بسیاری از دوستان ما همنوا شده است.او سفره ی دلش را باز می کند.چه اشکالی دارد آدمی سفره ی دلش را باز کند. او نیز با کاظم حمیدی شیرازی هماواز است که

کینه از جام بزدا،تا که گلستان بینی
بر سر سفره ی دل،با دگران بنشینی

من از بخت نامساعدم گله مندم که وقتی اردبیل رفتم او را ندیدم اما امیدوارم حالا که می توانم با همراهش تماس بگیرم در دیار سبلان و سهند میهمانش شوم و صبح با هم خامه و کره گاومیش های اردبیلی بخوریم اما اگر این گونه نشد و ظهر هم از کبابهای پهن و خوشمزه اردبیل نخوردم می توانم هر وقت خواستم بر سر سفره احساسش بنشینم و از خوان شعر و شعورش توشه برگیرم.
خدا پدر بیل گیتس را بیامرزد و اموات آنانی را که اینترنت را افریدند.حالا من و راثی پور با هزاران کیلومتر فاصله در کنار همیم. برای او که ما را با دنیای دیگری از مهر و بزرگواری آشنا کرد آرزوی روزهایی روشن تر از دیروز دارم و امیدوارم هزار سالگی وبلاگش را با هم جشن بگیریم.
و تو ای دوست عزیز من .اگر به راثی پور گرامیم سر نزده ای بر روی نامش در حاشیه سمت چپ ناظم سرا کلیک کن و ساعاتی را از نثر و شعرش لذت ببر.خدایش پایدار داراد و چراغ عمرش هماره پرفروز باد.

مصیب
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 0:37
سلام.وب خوبی داری.وقت کردی سری هم به وبلاگ من بزن
نویسنده: ژیلاراسخ
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 1:39


سلام دوسالگی وبلاگتان را تبریک می گویم
نویسنده: ضیا, مصباحی
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 1:45
دلم گرفته ازین خانه......
دعوتید......
نویسنده: کریم فرزادفر(مولف کتاب چشمه عشق)
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 9:52
سلام دوست گرامی ممنونم از اینکه افتخار حضور دادید هر چند نظری در باره اشعارم ندادید
دوسالگی وبلاگتان مبارک...
امیدوارم 100 سالگی ان را جشن بگیرید البته با حضور همه دوستان

دوست گرامی نکاتی را که اشاره کردید را یک یک با حوصله خواندم وبه اندیشه زیبا وملکوتی شما ارج می نهم
امیدوارم به همه اهداف خود دست پیدا کنید وبه بالاترین نردبان موفقیت برسید
نویسنده: علی
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 10:35
با سلام به شما دوست عزیز

اگه دوست داری بازدید از وبلاگت زیاد شه
اگه دوست داری وبلاگت توی 300 موتور جستجوی جهان ثبت بشه
اگه دوست داری وبلاگت سره زبون ها بیوفته
و اگه دوست داری پیج رنکت بالا بره
بیا توی سایت ما توی بخش دریافت کد کد لینک باکس هوشمند ما رو بگیر و توی بخش ویرایش قالب وبلاگت بزار بعد بیا توی سایت ما و توی بخش ارسال لینک لینکت رو برای ما ارسال کن
(بلافاصله لینکت درج می شه و می تونی اون رو توی صدر جدول ببینی)
یادت نره ها
نویسنده: کریم فرزادفر
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 10:37
وباز سلا بر دوست فرهیخته وادیبم
ممنونم از لطف وهمچنین انتقادتان اما ای عزیز کاش یاد اور می شدید کدام بیت وکدام کلمه وکدام جا به جایی تا بیشتر مورد تفحص قرار میدادم
چون بنده اشعارم را وقتی اوزان ان را شمارش میکنم هم اندازه اند وبا تذکر شما همه را حتی با سر انگشتان شمردم وهمه یازده تایی بودند
لذا خوشحال میشوم بیشتر راهنمایی بفرمایید سپاس
نویسنده: دررودی
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 11:37
سلام :

با تشکر از نظر لطف و محبتتان سبت به خودم

دوسالگی وبلاگ مبارک امیدوارم این راه سالهای سال ادامه داشته باشد
این را هم در توضیح یا تکمیل مطلبتان در مورد نقش وبلاگ نویسی یا محاسن ان عرض کنم که با افراد زیادی در دنیای مجازی برخورد کردم که وبلاگ نویس بودند و اکثر انها از تنهایی رنج می بردند و نوشتن بهانه ای بود برای گریز از این تنهایی حتی اگر مسایل روز مره یا پیش پا افتاده را سوژه وبلاگشان کردند. به نظر من انتخاب این روش بهتر از انتخاب افسردگی است.
نویسنده: رضا همراز
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 12:5
سلام و احترام
منیم ده تبریک و احترام لاریمی قبول ائدین .
www.salarsolmaz.blogfa.com
نویسنده: فرشید باغشمال
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 13:55
سلام بر عزیزمان
نوشته های شما حسن بزرگی که داره اینه که فراتر از وبلاگی شدنه و تبدیل به یه نشریه نقلی ( به ضم نون) شده. حسن دیگه اش هم اینه که مستمر می نویسین و قطع و وصل ندارین (برعکس من که مدتیه تنبل شدم). همیشه پیگیر قلمتون هستم. گرچه به دلیل همون تنبلی کمتر فرصت سلام وعرض ارادت دارم. دوسالگی وب شما مصادفه با یه سالگی آشنایی من شما! ... ومن از این اتفاق خوشحالم!
تولد وبتون مبارک... انشالاه صد سالگی
نویسنده: توتقون
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 13:59
سلام جناب راثی پور ، از اینکه بنده را به حضور می پزیرید، کمال تشکر را دارم و دوسالگی وئب پربارتان را تبریک می گویم.
نویسنده: فرزانه پارسایی
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 14:37
سلام آقای راثی پور عزیز
از دعوتتان سپاسگزارم و تبریک می گویم برای تداوم دوساله این وبلاگ
دوسال وبلاگ نویسی خوب در وبلاگستان هم هنر و مسئولیت می خواهد
همان گونه که گفته اید نوشتن دغدغه کسانی است که می خواهند آگاهانه زندگی کنند و بقول دوستی جهیدن از صف مردگان است
امیدوارم هم چنان که تا کنون متین و با اخلاق و زیبا نوشته اید باز هم بنویسید و پایدار باشید و هم چنان از اشعار زیبایتان بخوانیم و تجربه لحظات ناب سرودن آنها را با شما شریک شویم
نویسنده: اسماعیل آزادی
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 16:12
سلام بر دوست فرهیخته ام

وبلاگ نویسی نیز به گونه ای ژورنالیسم به شمار می رود
یک ژورنالیسم کاملا شخصی که می تواند کارکرد های خاص خود را داشته باشد به یاد داشته باشیم
همان گونه که نشریات زرد داریم وبلاگ های زرد نیز دارم جای نگرانی وجود ندارد
آغاز مهم است یعنی نوشتن .
باید نوشت و نوشت وجامعه ایران را از فرهنگ شفاهی رهایی داد
و به یاد داشت که در این عرصه باید بی واهمه نوشت
قلمتان به زیور حقایق چه زشت و چه زیبا پر توان باد
بدرود
نویسنده: رضا
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 16:22
سلام راثی پور عزیز،
اگر چه هر روز آغازی و تولدی نو برایم می باشد، ولی قلبا به شما تبریک می گویم.
در نظرم کسی که در وبلاگ نویسی، سقف دو سال بشکند، حرفی برایت گفتن دارد و باید کلامش را جدی گرفت.
عزیز گرامی، یک نویسنده اگر ننویسد، پژمرده می شود. هدفش خوانده شدن مطلبش نیست بلکه باید بنویسد. برای یک نویسنده و یک شاعر، نوک قلم نیشتری است بر دمل ملتهب اش.
من خودم نه نویسنده ام و نه شاعر، اما اگر همین واژگفته ها را هم ننویسم، گفته ها در درونم سرشکن می شوند و به روانخانه می افتم.
حرف نشریه سپید درست است، اما به تجربه در یافتم، آنکه به دنبال خود شیفتگی است، تبش زود به عرق می نشیند و زود دکان تخته می کند اما آنکه درد دارد و حرفی برای گفتن، به دنبال خواننده نیست زیرا اگر گوش شنوایی باشد خودش می آید.
برایت سالهای سال قلمی شیوا و رقصان، منزلی با درهای باز آرزو می کنم.
شاد باشی و برقرار
نویسنده: سیدمحمدرضا هاشمی زاده
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 16:58
سلام جناب رائی پور
..........
تا زنده ام پربار ببینمت......الهی پیر شی اما سر حال
با زهم با حضورت دلم شکفت که بوی عشق وصمیمیت هدیه آوردی....حکایت دنیای اینترنت این روزها به نظر من حکایت هزار ویک شب است....همه چیز قاطی هم.
چه پیام های محبتی که بال پروازت میشوند وبال در می آوری...اما.گاهی خواستار نقد اشعارشان می شوند....اگر تمجید بود که فبها....وگرنه بدوبیراه و هزار درد سر دیگر.که مگر خود چه.گلی..؟هستی که به شعر ما بند می کنی...اگر بسلامی وخوش آمدی بسنده کنی...میگویند ما را قابل ندانستی....بهونه های بنی اسراییلی که بهمه میبندد حتی به ریش سفید هاشمی زاده پیر.که( آردش را بیخته والکش را آویخته)..وگاهی خیلی فراتر از این حرفها که آدم شاخ در می آورد.....برای چه امر خطیری سه چهار سال تلف شدیم؟ دوستی هایی که در اوایلش دو آتیشه است پس از دوسه ماهی سر سرد وقطع.....بی هیچ بهانه ای....نقطه ای بود ودگر هیچ نبود....چه دوستانی که چهار سال پیش لینک شدند وچه چه وبه به....وچند سالی است ناپیدا....آشنا با ما نبودی گوییا....راهمان را که مستقیم میرویم وبه هیچکس هم کاری نداریم نه چپ نه راست...اما ول کن نیستند و یقه مارا سخت میچسبند ونیش روی نیش که نوشی نیست...ما مانده ایم ویک دل خون روی دستمان......یک نکته از این معنی گفتیم وهمین باشد
نویسنده: نسترجهان
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 17:38
سلام مهربان:ممنون از دعوتتون: تبریک و انشالله وبتون صد ساله شه و در زیر سایه و لطف شما همچنان مستدام باشد ..و بسی زیبا وصف نموده اید وبلاگ نویسی و به حق و حقیقت همه توصیف ها و توصیه ها را نموده اید و همیشه از تجربیات و نگارش زیبا و پر محتوای شما استفاده و درس گرفته ایم و براستی در این امور علاوه بر استادی ، ویژگی نمونه دارید و خسته نباشید و درود بر همسر مهربانتان که شما را درک می نمایند و از همینجا حضورشان عرض ادب می نمایم و ممنون از اینکه نام وب ما قابل دردفتر یادگار دوسالگی وبتان حک نمودید و همیشه مورد عنایت شما بوده ایم و از خداوند طول عمر باعزت و سلامتی در کنار خانواده برایتان ارزومندم
نویسنده: مهدی فر زه
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 19:6
سلام.

دوسالگی وبلاگتان را تبریک می گویم.امیدوارم این راه سالهای سال ادامه داشته باشد.

نویسنده: عدالتخواه
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 22:16
سلام
مبارک باشه انشالله سلامت باشید وهر سال مطالب پر بار تر باشه ممنون که از منم نام بردید البته من شایسته لطف شما نیستم اما به هر حال ممنون
امیدوارم همیشه همان چیزی را که اعتقاد دارید وباور کردید بنویسید اگرچه خوشایند بعضی نباشد اگر هر وبلاگنویس ایرانی یاد بگیرد برای باور خودش بنویسد جامعه ای خواهیم داشت که گرچه ارا و عقاید متفاوت در ان است اما چون این عقاید از باوری پاک بیرون امده است برای احاد مردم قابل احترام است
والعاقبة للمتقین
نویسنده: مسعودناظم رعایا
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 22:32
با سلام.دو سالگی وبلاگتان مبارک.در وبلاگم در باره شما و وبلاگتان مطلبی نوشته ام.ممنون می شوم ان را ملاحظه فرمایید.بدرود
نویسنده: گِل
سه شنبه 18 خرداد1389 ساعت: 23:23
درود
زنده باد
دو سال تلاش ادبی و رسالت فرهنگیت رو تبریک میگم
مطالب جالبی در مورد تحلیل وبلاگ نویسی نوشته بودی
کلا پدیده مفیدی هست این وبلاگ نویسی
و فکر کنم همه قشر بتونن ازش بهره ببرن
باز هم تبریک به خاطر تولد دو سالگیت
نویسنده: آذرین
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 0:33


سلام

بر راثی پور عزیز و گرانمایه


راثی پور آنچنانچه من می شناسم :


عالم به همه علوم روز همچنانچه از اسم وبلاگش مشخص است

برای هر علم و دیدگاهی نظرو مطبی و

حواشی دارد و چه پسندیده مینویسد .


یکی از دلخوشی های من در وادی وبلاگ سرک کشیدن دوره ای به وبلاگ وزین

دوست و یار و همشهری عزیزم جناب محمد رضا راثی پور است .

و همیشه هم لذت بردم و میتوانم به جرات بگویم که با نشاطی

که از وبلاگ ایشان نصیبم گشته چند برابر وقتی که صرف کرده ام

حظ عمر کرده ام .



من این دوسالگی وبلاگ را برای شما یار نازنین تبریک میگویم




هر چند میدانم

ریشه شعر سرائی و ادب گرائی شما به سالهای دهه 50 بر میگردد.


جواهر خوانمت زین پس تو راثی


به آن اندیشه نابی که داری




همواره دوستدار تو بوده ام و خواهم بود و

همیشه آرزوی طی عمر گرانمایه تو در راه سعادت و

سلامت گفتار و پندار و کردار بوده ام .



موفق و منصور باشید .




نویسنده: بهارنارنج
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 0:33
سلام .ممنون از دعوتتان .
تولد وبلاگتان مبارک
نویسنده: دشمن زیاری
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 0:35
سلام
تبریک می گویم.
انشاالله که صد سال دیگه بنویسید و ما بهره گیریم.
پاینده باشید
نویسنده: بال و پر عشق
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 0:57
با سلام
از اینکه بنده را به دوسالانه وبلاگتان دعوت کردید ممنونم
وبلاگ زیبائی دارید مطلبتان هم جالب بود. به هر حال وبلاگ نویسی
هم مانند خیلی چیزها عالمی دارد
شما را پیوند زدم منتظر پیوندتان هستم
نویسنده: دردانه
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 3:44
سلام جناب راثی پور عزیز و بزرگوار
امیدوارم عذر تاخیر من رو بپذیرید و بابت تاخیرم ببخشید...دو سالگی وب وزین و شایسته شما رو تبریک میگم و به شخصه کمال تشکر رو ازشما گرامی دارم بابت تمام سخن های نیک تان از این منظر...به شخصه بی نهایت آموختم
علم ندانسته و شیوه سخنوری را از شما
نویسنده: دردانه
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 3:55
همیشه یکی از وبلاگ هایی که برایم ارزش صرف وقت و تبادل نظر داشته وب شما بزرگوار بوده....بی هیچ تعارفی و صادقانه میگم ...هم اشعارتان و هم سبک خاص نگارشی و نوع مطلبتان و ارزشی که برای ادب و فرهنگ قائلین ستودنی هست....
امیدوارم سال ها شاهد مطالب گران سنگتان باشیم..در پناه مهر یزدان مانا باشید
نویسنده: علی کشکولی
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 5:30
سلام گرامی دوست خوبم

مبارک باشد دوسالگی وبلاگ وزین از هر در ی سخنی حقیر که بهره بردم و میبرم و خواهم برد درود بر شما


گر به چشم غافلان هستیم تنها همچو موج
لیک جان ما بود پر شور و غوغا همچو موج
تا که در دل آتش جاوید داریم از امید
کی ز طوفان بلا داریم پروا همچو موج
تا که یک رگ در تنم خالی نماند از طلب
میروم با پای سر دیوانه آسا همچو موج
پای تا سر عزمم و هر لحظه بر بحر زمان
با عبورم می کشم صد نقش زیبا همچو موج
فرصت امروز را گر میستا نند از کفم
هر نفس دارم به دل امید فردا همچو موج
ایکه آسان از بر من بگذری ای هم سفر
گر سپاری گوش جان دارم سخن ها همچو موج
تیغ عریان حقیقت میدهد سر را به باد
لا جرم دارم زبان رمز و ایما همچو موج
عکس صد خورشید در جان گدازان من است
آسمان را بشکنم با دست تنها همچو موج
تا مگر یک تن ز خواب غفلطش آید به هوش
میکشم از نای دل بانگ شرر زا همچو موج
مردنی دارم شگفت و زادنی دارم عجب
هر نفس می میرم و آیم به دنیا همچو موج
نویسنده: منصورگروسی
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 9:42
سلام


به

جناب اقای راثی پور عزیز و گرامی


امید دارم مدام بر قرار باشید و نگارش شما مستدام باد
نویسنده: شرحه شرحه(م.ن.پروا )
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 10:26
با سلام و عرض تبریک دو سالگی وبلاگ بسیار خوب و پر بار شما،

برایتان توفیقات روزافزون در مسیر دوست یابی و باز کردن حساب برای هر دوست به اندازه ی قدر و منزلت اش و دانستن قدر دوستان تازه ای که بعدا با آنها آشنا خواهید شد را از خداوند خواهانم.

شاد و سربلند باشید.....
نویسنده: دررودی
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 10:36
نقل کوکوی دارکوب

از اینکه سر میزنی ممنونم

منتظرتم
نویسنده: صادق
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 12:22
سلام
تولدت مبارک
بارها خوانده بودمتان
با افتخار لینک شدید
نویسنده: حرکت آزادیبخش ایران شمالی
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 13:6
سلام هموطن دانشی و ارجمند

با آرزوی توفیقات روزافزون برای شما و همه شاعران و قلمداران میهنمان

.......................

" ناگفته هایی از مناقشه قره باغ " را در " ایران شمالی " بخوانید:


در آخرین روزهای اسفند ۱۳۷۲(۱۷ مارس ۱۹۹۴) یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ ایران که از مسکو عازم ایران و حامل جمعی از نظامیان و دانشجویان ایرانی بود بر فراز ارمنستان مورد هدف موشک قرار گرفت . در این ماجرا ۹ تن از افسران فداکار و شجاع ایرانی از جمله سرهنگ آقا بیگلو فرمانده هواپیما و از بهترین معلم خلبانهای نیروی هوایی به همراه دیگر سرنشینان از جمله مجید میرزایی افسر باتجربه مهندس پرواز به شهادت رسیدند . با این ماجرا ایران...
نویسنده: بال و پر عشق
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 13:40
سلام
فرموده اید من را لینک کرده اید اما من لینکم را ندیدم
نویسنده: الیاس
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 19:21
در این دو سال از مطالب زیبای شما بهره زیادی برده ام.
موفق و سلامت باشید
ان شاء الله 100 سالگی وبلاگتان
نویسنده: علی(وبلاگ ادبی طرفه)
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 22:14
درود بی پایان بر جناب راثی پور عزیز
در همین مدت که با شما و وبلاگتون آشنا شدم از مطالب گران بهاتون استفاده زیادی کردم.از خداوند توفیق روز افزون شما رو می خوام و براتون آرزوی سلامتی می کنم تا همواره بتونم از مطالب پربارتون استفاده کنم.
برقرار باشید
نویسنده: کلاغک
چهارشنبه 19 خرداد1389 ساعت: 22:38
سلام و درود و شب بخیر
دریچه چون همیشه و با تمام قوا (!) به روز شد

....
نویسنده: رضا,.,
پنجشنبه 20 خرداد1389 ساعت: 5:17
سلام دوست عزیز جناب راثی پور
قبلا" خواننده ی وبلاگ شما بودم. خوشحالم که در شادباش دو سالگی وبلاگتون باز شما رو پیدا کردم.
ما که توفیق گذروندن یک وبلاگ از مرز 6 ماهگی رو هم نداریم و باید با هر غصب خونه عوض کنیم.
به هر حال خوشحالم که باز نوشته هاتون رو میخونم.
قلمتان پاینده.
نویسنده: لطف الله
پنجشنبه 20 خرداد1389 ساعت: 9:35
روزگار غریبی است نازنین
کتاب عشقولانه من برای بار دوم مهر ممنوع خورد
درروزگاری که حرف زدن و کتاب نوشتن جرم است نوشتن در اینترنت و وبلاگ گریزی است از روزمرگی
منهم دوسالگی وبلاگتان را تبریک می گویم
نویسنده: آنیما
پنجشنبه 20 خرداد1389 ساعت: 13:12
سلام دوست عزیز.
آنیما فیلتر شد. شما را به وب سایت جدید دعوت می کنیم.
دست در دست هم برای ساختن ایرانی آباد و آزاد، فازغ ار هر نوع تهدیدی.
موفق باشید و سبز.
نویسنده: نفس
پنجشنبه 20 خرداد1389 ساعت: 15:27
دیدگانت از همیشه شاد تر
شهر قلبت زنده و آباد تر
غصه هایت دم به دم ای مهربان
در گذر گاه زمان بر بادتر...
سپاس از دعوتت دوستم.موفق و در پناه حق باشید.
نویسنده: علی حیدری
پنجشنبه 20 خرداد1389 ساعت: 18:2
سلام استاد ارجمند و دوست فاضل
دوساله شدن وبلاگ وزین تان را تبریک عرض می کنم . امیدوارم همیشه سرشار از شادابی و امید بمانید. از اینکه به بنده خبر دادین و دعوتم فرمودین بسیار سپاسگزارم .
از جناب آقای ناظم سرا هم تشکر می کنم .
نویسنده: مهناز
پنجشنبه 20 خرداد1389 ساعت: 19:39
با سلام خدمت دوست خوب و متفکر جناب رائی پور.....

دو سالگی وبلاگتون مبارک باشه...
چراغ قلمتون فروزان...

ما که رفتیم شما بمانید...
خدا پشت و پناهتون...
خوشحال شدم که دوباره خوندمتون....
نویسنده: یوسف شیردژم
پنجشنبه 20 خرداد1389 ساعت: 20:3
سلام بر شما

مبارک است

برقرار باشید
نویسنده: دبیر ادبیات
جمعه 21 خرداد1389 ساعت: 11:25
سلام و عرض ادب

دوست بزرگوار

تحلیل شما در باب وبلاگ نویسی جالب بود و خواندنی. در کل دنیای مجازی به بازاری آشفته می ماند که هرکس دکانی باز کرده و متاعی دارد. برخی خزف می فروشند و برخی لعل بدخشانی.دکان برخی پررونق است و کلبه بعضی خلوت.
بسیار خوشحالم که در این مدت مشتری دکانی بودم که فروشنده اش حکیم است و عالم و سخن از سر اندیشه می گوید:
سخن کان از سر اندیشه ناید..... نوشتن را و گفتن را نشاید

انشالله همیشه ایام به کامتان باد.
نویسنده: نسترجهان
جمعه 21 خرداد1389 ساعت: 17:39
سلام مهربان:ای که همیشه دست فتاده مرا بگرفتی و پا به پای قلمم را بر صفحه وبم براندی و اینک مرا پروازی آرزوست، بالی برشانه هایم می گذاری، تا پرواز،پری راحس نمایم، تا بیاد داشته باشم خاطرات پرواز را که نیز من مردنی ام
*******************************************************
اپتون:همچنان حرف اول را می زند و بازم تحسین برانگیز است
نویسنده: علی کشکولی
جمعه 21 خرداد1389 ساعت: 22:40
سلام عزیز گرامی

میان انسان و شرافت رشته باریکی وجود دارد و آن قول است

به روزم

درود بر شما
نویسنده: مینی بوس
جمعه 21 خرداد1389 ساعت: 22:54
دوسالگیت مبارک
من که همیشه روزنامه دیواریها رو زنگ تفریح میخوندم و حتی جدولاشون رو هم همونجا رو دیوار حل میکردم
راستی ما گرچه عزیز و بزرگ نیستیم ولی سعی کردیم که لطفمون شامل حالت باشه

به احترام مارادونا به روزم
با رسیدن از تحریم به چند توصیه سینمایی
و اشاره به دو مجموعه غزل
و چهار بیت که از خودم نیست
و چهار بیت که از خودمه
نویسنده: علی اکبر لطفی
جمعه 21 خرداد1389 ساعت: 23:27
سلام
شما را به خواندن دو غزل دعوت می کنم
در پناه حق
نویسنده: دست خیال
شنبه 22 خرداد1389 ساعت: 0:37
سلام دوست عزیز و سپاس بابت نگرانی و احوالپرسی و پوزش بابت تاخیر در حضور.خوشبختانه کسالتم برطرف شده و مجددا در خدمت دوستان خواهم بود.
***
دوسالگی وبلاگ هم مبارک.امیدوارم سالهای سال بماند و بمانی و بنویسی و بخوانیم.
نویسنده: سید مهدی نژادهاشمی
شنبه 22 خرداد1389 ساعت: 7:43
سلام دوست من به روزم : منتظر قدمهای سبزتان می مانم

چگونه با تو بگویم هوای بالی نیست

سر قرار نبودی و حس و حالی نیست

کنار پنجره ، حالم شبیه زندان است

هوای شرجی زندان که خوب و عالی نیست....!

سکوت فلسفه داری تنیده بر شبهام

که سکته کرد هواسم و قیل و قالی نیست
نویسنده: مصطفی
شنبه 22 خرداد1389 ساعت: 13:18
سلام دوست عزیز و شاعرم

با فراخوانی فوری به روزم و منتظر شما

ali
یکشنبه 23 خرداد1389 ساعت: 3:28
با سلام به شما دوست عزیز

اگه دوست داری بازدید از وبلاگت زیاد شه
اگه دوست داری پیج رنکت بالا بره
اگه دوست داری وبلاگت توی 300 موتور جستجوی جهان ثبت بشه
و اگه دوست داری ...
بیا توی سایت ما و توی بخش دریافت کد کد لینک باکس رو بگیر و بزار توی و وبلاگت(توی بخش ویرایش قالب ته وبلاگت بزار) بعد توی بخش ارسال لینک لینکت رو برای ما ارسال کن تا توی لینک باکس درج بشه
(بلافاصله می تونی ببینی که لینکت صدر جدول قرار گرفته)
یادت نره ها


نویسنده: ازاورادگل سرخ
یکشنبه 23 خرداد1389 ساعت: 10:13
ولی ای کاش نوشتن در این فضای مجازی اینقدر مخاطرات نداشت و دست و بال قلم ها اینقدر تنگ نبود . فضای حقیقی رو که بیخیالش ...
من هم مبارک بادمی گویم جناب راثی پور عزیز !
چراغ خانه ات همیشه روشن باد !
نویسنده: علی حیدری
یکشنبه 23 خرداد1389 ساعت: 20:14
سلام استاد ارجمند
به روزم و مشتاق دیدار شاد و سالم بمانید
نویسنده: پاییز(طوفان بی ملاحظه)
دوشنبه 24 خرداد1389 ساعت: 0:23
سلام استاد.
ببخشیددیراومدم گرفتاربودم. تبریک میگم تلاش شمارادرفرصتی که برای شناخت وشناساندن ادبیات وفرهنگ ایرانی فراهم آوردید.
لطف شما فراوان وزبان ما ناتوان. ممنون از حسن توجهتان.
درپناه حق باشید
نویسنده: علی حیدری
دوشنبه 24 خرداد1389 ساعت: 11:54
سلام استاد ارجمند
از لطف و بزرگواریتان سپاسگزارم
نویسنده: بی نام
دوشنبه 24 خرداد1389 ساعت: 13:50
سلام
تبریک می گم
به وبلاگ جدیدم با آدرس جدید دعوت شدید تا شاید بتونم بازهم از الطاف شما بهره مند بشم
نویسنده: قاسم ترکان
دوشنبه 24 خرداد1389 ساعت: 13:51
جناب آقای دکتر راثی پور دوسالگی دنیای مجازی تان مبارک باد. وبلاگ شما یکی از بهترین وبلاگ هایی است که همیشه سر می زنم. از اینکه در بین دوستانتان یادی از بنده کرده بودید ممنونم.
نویسنده: ماهور
دوشنبه 24 خرداد1389 ساعت: 13:52
با سلام تولد وبتان مبارک
نویسنده: امیر نقی لو
دوشنبه 24 خرداد1389 ساعت: 17:29
سلام همشهری!
کم پیدا شده بودید!
ذخیره کردم تا بتونم کامل تر بخونم.
فعلا"
نویسنده: نازنین ( برگ بی برگی )
سه شنبه 25 خرداد1389 ساعت: 10:5
سلام جناب راثی پور عزیز
دو سالگی وبلاگتون رو تبریک میگم و امیدوارم همیشه این قلم زیبای شما جاری باشه ....

ببخشید که به دلیل پاره ای گرفتاری ها دیر اومدم ...
نویسنده: سهراب ساعی
جمعه 28 خرداد1389 ساعت: 20:51
سلام جناب راثی پور عزیز
ببخشین من دیر اومدم
تولد دو سالگی وبلاگتان را بهتون تبریک میگویم.
وبلاگ شما یکی از وبلاگهای پر باری است که من از ابتدای شروع وبلاگنویسی با آن آشنا شدم و بسیار از مطالب آموزنده شما آموختم دوست خوبم.امیدوارم هرچه پربارتر بنویسید و بسرایید.
ممنون و موفق باشین



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد