.

.

.

.

چشمه و آهو


همه ی حریر شبنم زده ی چمن نثار قدم خجسته ات باد

بخرام آهوی من

بخرام تا سوی من

که منم منم همان چشمه که یک سپیده دم عکس تو نقش بست در من

بخرام آهوی من

که بجز من و تو از عهد عتیق عاشقی نمانده باقی

نه گلی نه بوستانی

نه دلی نه دلستانی

نه پری دلفریبی

که شبی درون من زیر فروغ ماهتابی

تن سیمگون بشوید

و نه شاهزاده ای طالعش از پری بجوید


بنگر خزان چه ها کرد

چه سیه دلانه از شاخه شکوفه ها جدا کرد

برماند بلبلانی

که به روی شاخساران شب و روز می سرودند

شب و روز مست بودند

بنگر که باد وحشی

چه عبوس و نفرت انگیز غبار مردگی را

به مشام ما بپاشد

بنگر که زاغ حنجر چه کریه می خراشد


چه شد آن سماع جادوئی آسمان در این دشت

سیلان بی خودی از دف رعد و چنگ باران

بنگر که آن تپشها همه سنگ شد همه سنگ

بنگر مجال شادی

شده در دیار ما تنگ!


منم این زلال جوشان درون خاره جاری

که میان خارزاران شده ام کنون حصاری

و نیاید از من زار به غیر گریه کاری


تو مگر به هر خرامش

تپش مبارکی را

بدمی به پیکر خاک!


بخرام آهوی من

بخرام تا سوی من!


پائیز 71

نظرات 6 + ارسال نظر
پاییز رحیمی سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ب.ظ http://PAEIIZAN.BLOGFA.COM

درود استادعزیز!



سلامت و شاد باشید همیشه

خوش حال می شوم نقد دوست خوبمان آقای احمدوندی بر غزل "طوفان بی ملاحظه" را بخوانید و با نظرات خوبتان راهنمای ایشان و من باشید.این نقد روی وبلاگم هم هست

سپااااااااااااااس

دردانه شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:58 ب.ظ http://www.taymaz14.blogfa.com

این سروده چشمه و آهو تصویر سازی فوق العاده ای است
چشمه زبان نه تنها آهو که تمام رهگذرانی شده که از کنارش گذشته اند ...درود

دردانه دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 ب.ظ


سلام و درود استاد بزرگوار ...
ایام نیک .....روزگاران نو شاد و موفق

فی البداهه زیبایی است ....بوی وجدان و انسانست می دهد و خواب از سر هر خواننده ای می ژراند ....درود

فرزانه دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ب.ظ

فرزانه [ web ]
سلام
این اقتضای سیاست است
یک چیز می گوییم و به چیز دیگری عمل می کنیم

husenazru پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:47 ق.ظ

selam aziz yasha chokh yasha.beh beh beh.

لطف اله چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ق.ظ http://lh2shirinzaban.ir/

بعد از مدت ها انتطار شعر زیبا و جلبی بود
گاهی دستی به سروگوش وبلاگتان بکشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد